Social media w biznesie – korzystasz?

, Czas czytania: 6:00 min. , Komentarz(y):0

Jak ważne są social media w biznesie i jakich na co dzień używasz do kontaktu ze swoimi klientami? Przedstawiamy listę najpopularniejszych sociali – znajdziesz coś dla siebie?

Facebook

Niekwestionowany król mediów społecznościowych. Założony przez Marka Zuckerberg’a w 2004 roku gigant posiada bazę użytkowników liczoną w miliardach. Facebook oferuje nam możliwość dzielenia się ważnymi dla nas rzeczami na wall’u. Każdy może skomentować dodane przez nas treści, a co ważniejsze – „polubić” je. Ważną cześć Facebooka stanowi możliwość swobodnej komunikacji z każdym użytkownikiem niezależnie od miejsca na świecie. Warta zaznaczenia jest również opcja stworzenia profili firmowych, które umożliwiają szybki i bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami. Facebook posiada ogrom funkcji, które mogą posłużyć jako temat niejednego materiału.

Instagram

Serwis społecznościowy, za pomocą którego w łatwy sposób można dzielić się zdjęciami i krótkimi filmami. Częściej kojarzony jest jako aplikacja na telefon, która dodatkowo oferuje nakładanie filtrów i edycję zdjęć. Ponadto ważnym elementem Instagram’a jest story, czyli możliwość dodawania materiałów dostępnych tylko przez 24 godziny. Założyli go Kevin Systrom oraz Mike Krieger w 2010 r. Został kupiony w przez Facebooka za okrągły 1 miliard USD.

Twitter

Portal umożliwiający publikację krótkich postów, tak zwanych Tweet’ów, czyli naszych opinii. Do dyspozycji mamy 280 znaków oraz możliwość dodania linku do filmu lub zdjęcia. Nie można nie wspomnieć o hasztagach, czyli słowach kluczowych poprzedzonych „#”, za pomocą których możemy opisać naszego Tweet’a oraz łatwo wyszukać interesujące nas wpisy. Jeśli czyjaś opinia wyda nam się fajna, możemy jej dać serduszko lub podać dalej za pomocą Retweet, to znaczy udostępnić na naszym koncie. Oczywiście każdy Tweet można skomentować. Tweeter wystartował w marcu 2006, a odpowiedzialni za niego są Jack Dorsey, Biz Stone, Evan Williams i Noah Glass.

Youtube

Darmowa platforma, która umożliwia umieszczania filmów, prowadzenie transmisji na żywo oraz ocenianie i komentowanie filmów. Posiada ogromną bazę filmów o różnorodnej tematyce. Wartym wspomnienia jest pojęcie youtuber’a, czyli osoby, która zajmuje się tworzeniem filmów i umieszczaniem ich w youtubie. Serwis został założony w lutym 2005 przez Jaweda Karima, Chada Hurleya oraz Steve’a Chena. 13 listopada został wykupiony przez Google.

Dribble

Platforma zrzeszająca grafików i projektantów stron, na której każdy użytkownik (Player) może umieścić ,,shoty” czyli grafiki 400 × 300 pikseli prezentujące jego projekt. Warto wspomnieć o tym, że aby zostać pełnoprawnym użytkownikiem wymagane jest zaproszenie. Każdy może założyć konto, by uzyskać status Prospects, dzięki niemu można stworzyć własne portfolio, które będzie widoczne jedynie dla ,,Graczy”. Jednak dopiero uzyskanie zaproszenia sprawi, że prace staną się widocznie. Dribbble powstał w 2009, a szerokiej publiczności ukazał się w 2010 roku. Za założenie odpowiadają Dan Cederholm oraz Rich Thornett.

Pinterest

Jeśli kiedyś marzyłeś, żeby zebrać je wszystkie to Pintrest jest idealnym miejscem, żeby to zrobić. Tak poważniej Pintrest – serwis społecznościowy, za którego pośrednictwem możesz, jak na korkowej tablicy przypinać wszystkie grafiki i obrazki, jakie znajdziesz w internecie. Zbierane tak grafiki określa się mianem ,,Pin”. Za powstaniem Pinterst stoją Paul Sciarra, Ben Silbermann oraz Evan Sharp, wystartowali w marcu 2010. Polska wersja językowa ukazała się 18 grudnia 2013.

Behance

Jeden z najlepiej rozpoznawalnych portali, na którym osoby z szeroko pojętej branży kreatywnej mogą prezentować swoje prace. Jest to portal całkowicie darmowy, na którym każdy, po zalogowaniu może publikować swoje materiały lub oceniać prace innych. Na Behance liczy się prezentacja, aby zachęcić do obejrzenia prac użytkownik ma do dyspozycji jedną grafikę. Po kliknięciu na daną grafikę każdy zainteresowany zostanie przeniesiony na oddzielną stronę z całym projektem. Behance posiada bardzo rozbudowany system filtrów umożliwiający łatwe dotarcie do treści, które nas najbardziej interesują. Portal obecny jest w sieci od 2006 roku, od roku 2012 wchodzi w skład firmy Adobe.

Snapchat

Aplikacja, za pomocą której możesz złapać niepowtarzalne chwile i podzielić się nimi z całym światem. Haczyk tkwi w tym, że Snapy, bo tak nazywają się te posty, są równie ulotne jak chwile, które prezentują. Otworzone raz – znikają bezpowrotnie. Drugim sposobem prezentacji naszego świata jest Story, w którym możemy prezentować nasze zdjęcia. Opublikowane na Story materiały są dostępne przez 24 godziny. Snapchatem możemy cieszyć się od 2011 roku dzięki Evan’owi Spiegelo’wi i Robertowi Murphy’emu – to właśnie oni odpowiadają za jego powstanie.

Google +

Czyli próba Google stworzenia portalu społecznościowego, który będzie konkurował z Facebookiem. Próba rozpoczęła się 28 czerwca 2011 roku i zaczęło się od zaproszeń oraz kontrowersji. Początki były dobre. Szybko baza użytkowników przekroczyła 400 milionów osób, ale Google + nie przebiło się do świadomości ludzi. Same poprawne wykonanie i zapewne wiele ciekawych rozwiązań bez dobrego marketingu nie zdało się na wiele. Późniejsze agregowanie wszystkich usług Google i konieczność logowanie się do Google+ nie poprawiło sytuacji. Od 2 kwietnia 2019 Google + jako platforma społecznościowa jest już historią. Pozostała tylko wersja dla firm.

Tumblr

W skrócie: platforma, na której każdy może założyć bloga i pisać, o czym chce. Elementem wyróżniającym go na tle konkurencji jest podejście do praw autorskich. Mianowicie umożliwia dodanie każdej znalezionej przez nas informacji lub zdjęcia w internecie, jeśli podamy do niej link. Tumbril powstał 19 lutego 2007. Założył go David Karp. W maju 2013 został wykupiony przez Yahoo za kwotę 1,1 miliarda USD.

Digg

Portal społecznościowy tworzony przez jego społeczność. Każdy ma możliwość opublikowania na nim linku do interesującej go treści. To pozostali użytkownicy przez ocenę decydują czy to jest wartę uwagi, czy powinno być zakopane. Digg został założony w październiku 2004 roku przez Kevina Rose oraz Alex’a Albrecht.

Flickr

Miejsce dedykowane ludziom lubiących fotografię. Serwis ten oferuje możliwość publikowania i udostępniania zdjęć, które każdy może ocenić i skomentować. Do dyspozycji daje użytkownikowi na nie aż 1 TB wolnego miejsca na dysku. Za powstanie Flicker odpowiada firma Ludicorp. Projekt ten wystartował w lutym 2004. Od marca 2011 serwis ten przeszedł pod skrzydła Yahoo.

LinkedIn

Specjalistyczny portal społecznościowy zrzeszający osoby, które szukają pracy oraz potencjalnych pracodawców. Głównym jego zamysłem jest ułatwienie kontaktów biznesowych. Ważne jest, aby zadbać o odpowiednią prezentację siebie oraz swych umiejętności. Linkedin posiada ponad 303 miliony zarejestrowanych użytkowników. Został uruchomiony 5 maja 2003. Nad powstaniem tego portalu pracował między innymi Reid Hoffman.

  TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Social media w biznesie – korzystasz?

Dodaj komentarz

candyweb

Pasjonat nowych technologii, specjalista SEO i zaawansowany użytkownik systemu WordPress