9 przydatnych porad przy prowadzeniu firmowego fanpage (Facebook, Instagram)

,

social media candyweb

W obecnych czasach trudno jest wyobrazić sobie firmę bez własnego fanpage. Prowadzenie tego typu stron jest również popularne przez internetowych twórców, chcących przekazać coś ciekawego światu. Social media to bardzo ważny kanał w działaniach marketingowych. Tylko jak prowadzić go z głową i jak najbardziej efektywnie?

1. Określ odbiorców

Sprecyzuj, do jakiego grona odbiorców będzie trafiał Twój fanpage. Nie musi to być wąskie grono. W końcu fanpage z poradami dla mam czy zrzeszających fanów motoryzacji nie liczą kilkunastu czy kilkudziesięciu osób. Chodzi o to, aby tematyką, stylem pisania oraz oprawą graficzną zachęcić ludzi, którzy faktycznie będą brali czynny udział w rozwoju strony.

2. Oprawa wpisów

Nieważne, jak bardzo ciekawie napisany jest post. Bardzo często użytkownik podczas scrollowania nawet nie zauważy go na swojej stronie głównej. Wpisy muszą być zatem różnorodne i przyciągać wzrok. Idealnie sprawdza się tu wstawienie pasującej grafiki lub filmiku.

3. Jakość tekstu

Chyba nie musimy mówić, że tekst musi po prostu „dać się czytać”? Zadbaj o to, aby unikać błędów ortograficznych, interpunkcyjnych i stylistycznych. Internauci bardzo często lubią wytykać tego typu rzeczy.

4. Organizuj konkursy i rozdania

Efekt domino. Publikujesz post konkursowy. Aby zgłosić się do konkursu, fan musi polubić post, zostawić komentarz (często oznaczając swojego znajomego) i udostępnić post na własnej tablicy. Zrobi to, a na pewno któryś z jego znajomych pokusi się o zaobserwowanie Twojego fanpage. Być może zostanie na dłużej i być może również weźmie udział w zabawie.

5. Bądź w kontakcie z fanami

Odpowiadaj na komentarze, bądź zainteresowany rozmową, staraj się nawiązać dialog. Jeśli prowadzisz fanpage o ubraniach robionych na drutach i ktoś skomentuje Twój sweter słowami „uroczy!” podziękuj mu chociaż… albo pociągnij rozmowę, zaczynając od zapytania, czy też chciałby taki mieć albo czy kiedyś próbował swoich sił w szydełkowaniu. Wzmożona aktywność pod postem również przyciąga nowych obserwatorów.

6. Reaguj na nowe aktywności

Jeśli ktoś polubił Twój post lub zostawił komentarz, a nie jest fanem profilu – skorzystaj z opcji „zaproś do polubienia strony”. Bez wątpienia trzeba to zrobić jak najszybciej, aby użytkownik nie zdążył zapomnieć, gdzie przed chwilą zostawił lajka, scrollując tablicę.

7. Nie kryj się

Jeśli Twoja strona pozostanie offline – nikt się o niej nie dowie. Dobrze jest dodać odnośnik do fanpage na swojej stronie internetowej. Jeśli prowadzisz restaurację – umieść link do fanpage na karcie menu. Podobnie w przypadku jakichkolwiek usług – adres fanpage możesz wprowadzić na wizytówkach, ulotkach czy nawet witrynie przed wejściem do lokalu.

8. Korzystaj z przydatnych narzędzi

Prowadzenie własnego fanpage daje wiele możliwości korzystania z dodatkowych opcji. Nie jest to zatem wrzucanie samych postów i odpowiadanie na nich. Aby rozwinąć Twojego fanpage, możesz skorzystać z takich narzędzi jak zapraszanie ludzi do polubienia strony, korzystanie z harmonogramu dystrybucji pozwalającego planować posty, ustawianie automatycznej odpowiedzi podczas nieobecności… To tylko niektóre z nich.

9. Zerknij do konkurencji

Może i nieładnie papugować, ale zawsze można sprawdzić, co słychać u konkurencji. Z pewnością pomoże to prześledzić najnowsze trendy w marketingu i wprowadzić zmiany w prowadzeniu własnej strony.

Podsumowanie –  Jak zatem efektywnie prowadzić firmowy fanpage?

Nie jest to na pewno łatwe zadanie – ale na pewno nie niemożliwe. W osiągnięciu sukcesu pomoże systematyczność wpisów, korzystanie z wszelkich narzędzi m.in. do planowania postów, badanie grup docelowych oraz umiejętności komunikacji z fanami. Skupiając się na tych elementach, osiągnięcie sukcesu będzie prostsze.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: 9 przydatnych porad przy prowadzeniu firmowego fanpage (Facebook, Instagram)

0 Komentarz

  1. Pingback: Negatywna opinia na Facebooku – nie daj się sprowokować!

  2. Pingback: Social media w biznesie - korzystasz?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blog Kategorie

candyweb

Współwłaściciel agencji interaktywnej Candyweb.pl, z zawodu programista/grafik, absolwent studiów magisterkich kierunku informatyka ze specjalnością technologii mobilnych i internetowych Uniwersytetu w Białymstoku. Przeszło 5-letnie doświadczenie komercyjne zdobyte w agencjach reklamowych. Ponad 300 zrealizowanych projektów informatycznych. Pasjonat narzędzi marketingowych i tematyki SEO.

Ostatnie artykuły



Zainteresowała Cię oferta?

Masz pytania?

Kliknij po bezpłatną wycenę

Bezpłatna wycena