Wyceny stron

, Czas czytania: 5:30 min. , Komentarz(y):6

Ile może być warta strona internetowa? Jak można ją wycenić? Czy pozyskuje ona nowych klientów? Te i wiele innych pytań zadaje sobie niejeden właściciel serwisu internetowego. Jednak nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi. Cena może różnić się od wielu czynników. W poniższym artykule dowiesz się jak wycenić swoją stronę internetową przez eksperta, a także jakie elementy mają na to wpływ.

Spis treści:

Jakie elementy wpływają na wycenę stron przez eksperta?

Na wycenę strony www wpływ ma to, w jakim systemie ma ona działać. Jednym z najpopularniejszych systemów do tworzenia stron internetowych, jest WordPress. To właśnie na nim pracuje większość firm na całym świecie, w tym również nasza agencja interaktywna. WordPress jest prosty w obsłudze i intuicyjny, dzięki czemu zaufała mu zdecydowana większość użytkowników Internetu. Wracając jednak do głównego wątku, ekspercka wycena strony internetowej jest najdokładniejszą metodą w określeniu wartości danej witryny. W skład takiej analizy wchodzi kilka czynników. A zalicza się do nich:

Koszt grafiki

Grafika to bardzo ważny element strony internetowej. To właśnie ona pełni niezwykle istotną funkcję w procesie postrzegania i oceny atrakcyjności strony www przez odbiorców. Wycena strony www przez eksperta pod względem grafiki obejmuje to, jakiej jest ona jakości, jaki jest jej układ, czy zgadza się ona z treścią strony, czy jest prosta w przekazie, a także czy ma ona odpowiedni dobór kolorystyczny do całości strony www. To tylko niektóre z czynników użytych przy grafice, które wpływają na analizę eksperta przy ocenie wartości stron, chociaż można wyróżnić ich wiele więcej.

Koszt kodowania

Wycena strony - koszt kodowania

Kodowanie strony www jest bardzo ważnym procesem w samym tworzeniu strony. Jest to czynność, która polega na przygotowaniu gotowej witryny w oparciu o dostarczony projekt graficzny. Mówiąc prościej: podany projekt zamienia się na kod HTML/CSS/JS, z którego powstaje strona internetowa. Takimi zadaniami zajmują się programiści, czyli tzw. web developerzy. Ważną rzeczą jest również to, aby profesjonalnie zakodować stronę www w kontekście urządzeń mobilnych. Tak, aby projekt graficzny był odwzorowany i wszystko działało prawidłowo. Wycena stron www przez eksperta w tym przypadku obejmuje to czy dana strona internetowa została profesjonalnie zakodowana i czy jej funkcjonowanie przebiega bez problemu. Jeśli tak, to dana strona w oczach eksperta zyska na wartości.

Koszt serwera i obsługi technicznej

Serwer to program komputerowy, który zapewnia dostęp do tysięcy stron internetowych każdego dnia. Jest on podłączony do sieci przez całą dobę. W ten sposób każda ze stron działa przez cały czas. Natomiast obsługa techniczna zapewnia opiekę nad stroną www. A w jej skład wchodzi konfiguracja domeny i zarządzanie serwerem, tak aby zapewnić szybkość jej działania. Ekspercka wycena stron www w tym przypadku obejmuje m.in. bezpieczeństwo, kopie zapasowe, gwarancję jakości i wiele innych czynników. Im więcej składających się na to elementów, tym większa będzie wartość witryny.

Koszt copywritingu

Biorąc pod uwagę wycenę strony internetowej przez eksperta trzeba uwzględnić także copywriting. Jest on jednym z najważniejszych czynników, które odpowiadają za widoczność strony internetowej w wyszukiwarce Google. Dlatego ważne jest, aby treści na stronie były napisane w unikatowy, niepowtarzalny i merytoryczny sposób. Dzięki tekstom można również zyskać nowych użytkowników. Wycena stron www przez eksperta w tym przypadku obejmuje to, jakiej jakości są napisane treści, czy są unikalne i wartościowe. A także to, czy w tekście użyto prostego i zrozumiałego języka, czy są krótko sformułowane zdania oraz czy wszystko jest na temat. Ekspert w swojej wycenie bierze pod uwagę wszystkie te punkty i na ich podstawie dokonuje analizy.

Ilość osób pracujących nad projektem

wycena strony - wielkość zespołu

Wycena stron www przez eksperta obejmuje również ilość osób, które pracowały nad projektem. A także to ile czasu na to poświęciły. Jest to bardzo ważna kwestia. Jednak niektórzy nie zdają sobie z tego sprawy. Wiele osób pracuje nad projektem i poświęca temu swój czas, a całość projektu nie należy wcale do najłatwiejszych zadań. Podczas tworzenia projektu trzeba zwracać uwagę na szczegóły i inne ważne czynniki. Im tego więcej, tym większy profesjonalizm wykonania. Dlatego do elementów wyceny stron przez eksperta zalicza się właśnie to, ile osób tworzy stronę oraz czas, który na to poświęcili.

Oprócz wyżej wymienionych czynników bardzo ważne znaczenie dla eksperckiej wyceny stron ma również to, dla kogo tak właściwie ma być ona stworzona. Jest to końcowy etap wyceny. Strona tworzona dla małej firmy, czy też jednoosobowej działalności, nie będzie potrzebować tylu podstron. Wystarczą jej zakładki związane z kontaktem, ofertą, czy też informacjami o działalności firmy. Zupełnie inaczej wyglądać będzie strona dużej korporacji. Tutaj podstron i zakładek może być wiele – w zależności od charakteru działalności, a także indywidualnych potrzeb klienta. Różnica tych obydwu stron, to nie tylko sam wygląd, ale przede wszystkim funkcjonalności. Bardzo łatwo można się domyślić, jak będzie wyglądać tutaj praca programisty. W przypadku strony dla małej, jednoosobowej firmy programista będzie miał o wiele mniej pracy, co wpłynie na końcową cenę strony.

Nie można zapominać również o dodatkowych funkcjonalnościach. Te elementy również mają duży wpływ na wycenę strony. Jeżeli klient na swojej stronie zażyczy sobie funkcję, jaką jest np. „zarezerwuj wizytę” lub „skorzystaj z porady” – cena może wzrosnąć. Dodatkowe moduły zwiększają końcową cenę związaną z tworzeniem strony w systemie WordPress.

Szczegółowa czy ogólna wycena stron?

Ta kwestia jest bardzo istotna, bo koszt wyceny stron przez eksperta będzie zależał od tego jaką wycenę witryny wybierzesz. Czy będzie to szczegółowa analiza, czy może bardziej ogólna. Wiadomo jest, że jeśli wybierzesz szczegółową wycenę, to koszt takiej usługi będzie większy (ilość informacji także będzie większa). A jeśli postanowisz, że ogólna wycena strony Ci wystarczy, to zapłacisz mniej. Dlatego taka decyzja należy wyłącznie do Ciebie.

Jeżeli chcesz pozyskiwać większą ilość klientów z Internetu, to powinieneś zadbać o wygląd, jakość i funkcjonalność swojej strony. Te elementy swoje kosztują, jednak ich obecność zagwarantuje Ci większy ruch, rozpoznawalność i przede wszystkim – większe zyski z prowadzonej działalności. Jeżeli jednak wystarczy Ci strona wizytówka – żaden problem. Profesjonalna wycena stron www obejmuje wszystkie czynniki, czyli również: mapy Google, optymalizację SEO, statystyki Google Analytics, formularze kontaktowe, kopie zapasowe oraz szkolenia z zarządzania. A także dodatkowe języki, blog, newsletter, social media i wiele innych.

Dlaczego warto wycenić stronę internetową?

Jeśli podejmiesz decyzję o sprzedaniu strony internetowej lub po prostu jesteś ciekawy ile może ona kosztować, to warto skorzystać z usług eksperta, który wyceni Twoją witrynę. Będziesz miał wtedy dokładnie sprecyzowany zarys oraz będziesz miał ogólną wiedzę ile tak naprawdę warta jest Twoja strona internetowa.

Wyceny stron www – podsumowanie

Mam nadzieję, że powyższe informacje dostarczyły Ci sporą dawkę wiedzy na temat wycen stron przez eksperta i dzięki nim dowiesz się co tak naprawdę ma wpływ na wartość Twojej witryny. Pamiętaj, że jeśli chodzi o dokładną wycenę stron to skorzystanie z usług eksperta jest najlepszą opcją.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Wyceny stron

6 Komentarz

  1. King

    Wyceny stron internetowych to nigdy nie jest prosta sprawa. Bo za każdym razem dostaniemy trzy różne wyniki. Pierwszą liczbą będzie nasza szacunkowa wycena witryny. Nasze doświadczenie + ogólne ceny. Można mieć jakiś tam pogląd na sprawę.
    Drugą liczbą jest to ile zapłacił klient. Nie każdy się tym chwali no, chyba że poczuje się oszukany lub chce pokazać swoją renomę. Tu raczej wyceniane jest zakuwanie do wykonawcy, ceny na rynku, możliwości finansowe.
    Ostatnią liczbą jest wycena strony internetowej, jaką wykonała agencja. Nie łudźmy się, agencje nie są instytucjami charytatywnymi. Cały zysk agenci opiera się na różnicy pomiędzy tym ile kosztowało wykonanie strony oraz tym, co ile zapłacił klient.
    ot takie przemyślenia w piątek mnie naszły.

Dodaj komentarz

candyweb kasia

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.