Co to jest artykuł sponsorowany?
, Czas czytania: 4:00 min. , Komentarz(y):0
W erze coraz bardziej nachalnej i wszechogarniającej reklamy, konsumenci zaczynają unikać materiałów promocyjnych. Skutecznym rozwiązaniem na promocję produktu lub usługi może się jednak okazać artykuł sponsorowany. Czym powinien się charakteryzować i jakie korzyści wiążą się z tą formą przekazu?
Spis treści:
- Co to jest artykuł sponsorowany?
- Czym charakteryzuje się artykuł sponsorowany?
- Czy warto inwestować w artykuł sponsorowany?
Co to jest artykuł sponsorowany?
Artykuł sponsorowany jest formą reklamy publikowaną w prasie, na stronie internetowej czy blogu. Celem artykułu jest informowanie o określonym produkcie lub danej usłudze, lecz nie jest to otwarta reklama. Dlatego też wydźwięk tekstu nie może być nachalny. Zamiast tego ma poruszać aktualne tematy, które zainteresują czytelnika i w sposób subtelny nakłonią go do zapoznania się z wybraną ofertą. Temat budowany jest w taki sposób by przedstawić dany produkt jako przykładowe rozwiązanie danego problemu, którego dotyczyć będzie treść. Tym samym dobrze skonstruowany artykuł sponsorowany przykuje uwagę użytkownika, jednocześnie budując pozytywny wizerunek marki. Rozwój tej formy reklamy sprawia, że tego typu teksty zaczynają przyjmować różne formy. Coraz częściej tworzone są w ramach wywiadów lub opowiadania historii jakiegoś problemu, którego rozwiązaniem okazało się sięgnięcie po konkretny produkt. Istotne jest w tym wszystkim zachowanie odpowiedniej równowagi, tak by czytelnik właściwie do samego końca nie zorientował się, iż dany artykuł jest formą reklamy.
Czym charakteryzuje się artykuł sponsorowany?

To co odróżnia go od wielu treści reklamowych to przede wszystkim to, iż powinien być wartościowy merytorycznie. Twórcy uwzględniają oczywiście potrzeby reklamowe oraz pozycjonowanie, lecz nie mają one pierwszeństwa względem treści artykułu. Ma on zawierać ważne i przydatne informacje, najlepiej na aktualne społecznie tematy. Formą reklamy w takim tekście jest umieszczenie w nim logotypu czy grafiki danej marki, a przeważnie także linków nawiązujących do promowanej oferty, tak jak właśnie podłączyliśmy link do oferty copywritingu tutaj . Wymogiem tego typu reklamy jest także umieszczenie informacji o tym, że dany artykuł jest sponsorowany. Poprawnie stworzony tekst będzie się też charakteryzował tym, że:
- będzie stawiał pytania lub problemy i udzielał odpowiedzi/rozwiązań;
- skupia się jedynie na pozytywnych aspektach promowanej marki;
- nie będzie nachalnie wychwalał danego produktu/usługi, lecz ukierunkowywał na zainteresowanie się tą marką;
- użytkownik wyniesie z tekstu wartość dodaną – informacje lub wiedzę o danym zagadnieniu.
Szczególnie istotne jest zachowanie w tekście odpowiednich proporcji omówienia problemu oraz przedstawienia produktu, bowiem zbyt nachalna reklama przyniesie skutki odwrotne do zamierzonych i jedynie zniechęci czytelnika do promowanej marki.
Czy warto inwestować w artykuł sponsorowany?
Na to pytanie każdy musi odpowiedzieć sobie sam, bowiem polityka reklamowa każdej firmy jest różna. Nie mniej artykuł sponsorowany zyskuje na popularności, będąc bardzo skuteczną formą przekazu. Większość użytkowników czuje się przytłoczona ilością bezpośrednich reklam i materiałów promocyjnych, podczas gdy taki artykuł posiada wartość merytoryczną i subtelnie wskazuje na dany produkt. Odpowiednio wyważony tekst poprawi zatem wizerunek marki, przyciągając także potencjalnych klientów.
TAGI:Zostaw komentarz do artykułu: Co to jest artykuł sponsorowany?
0 Komentarz
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Pingback: Kim jest copywriter, zawód copywriter'a od kuchni
Pingback: Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej? Kilka porad. dla Twojej firmy.