Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej? Kilka porad.

, Czas czytania: 4:30 min. , Komentarz(y):0

Zaryzykowałeś i zdecydowałeś się „iść na swoje”, wreszcie założyłeś bloga lub firmę swoich marzeń, z której jesteś dumny i oczywiście chciałbyś pochwalić się całemu światu swoim pomysłem, zaproponować swoje usługi, lub zakup towarów, które oferujesz. Droga do pozyskania klientów i kontrahentów jest trudna, ale na szczęście żyjemy w dobie internetu, który znacznie upraszcza sprawę. Z całą pewnością mogę rzec, że podstawą marketingu w każdej firmie jest profesjonalna strona internetowa. Poniżej znajdziesz kilka sposobów na to, żeby wykres odwiedzin na Twojej stronie internetowej szybko poszybował w górę.

Spis treści:

Wybór odpowiedniej domeny dla swojej strony internetowej

Domena internetowa w dużym uproszczeniu jest nazwą, pod którą dostępna jest dana strona internetowa. Za te najbardziej chwytliwe trzeba zapłacić sporą sumkę, ale watro ponieść ten koszt, ponieważ  to główny składnik internetowej tożsamości firmy. Dzięki mocnej domenie łatwej będzie odnaleźć osobom zainteresowanym twoją stronę, więc powinna znaleźć się tam nazwa firmy lub imię i nazwisko, oraz typ oferowanych usług lub produktów. Umieszczenie słowa kluczowego w domenie nie zaszkodzi w kwestii pozycjonowania być może da Ci przewagę nad konkurencją.

Niesztampowa strona, ciekawa forma i tekst

jak zwiększyć ruch na stronie -Wyróżni się spośród tłumu

Jeśli podejdziesz do tematu nieszablonowo, zyskasz przewagę nad konkurencją. Strona internetowa powinna oczywiście zawierać wartościowe treści usystematyzowane w odpowiednich zakładkach, jednak możesz tu błysnąć inwencją i oprócz podstawowych informacji o Twojej firmie umieścić na stronie również ciekawe zdjęcia z realizacji, czy zastosować w tekście fikuśną, ale czytelną przyciągającą wzrok czcionkę zamiast oklepanego Ariala. Łatwość obsługi strony na telefonie będzie dodatkowym atutem, a widoczne i łatwe do znalezienia elementy zachęcą do czytania.

Pozycjonowanie strony internetowej w sieci

Pozycjonowanie ma na celu uzyskanie możliwie najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych i tak naprawdę wraz z połączeniem z SEO rozpoczyna się już w momencie tworzenia strony. Optymalizacja SEO polega m.in. na zawarciu w treściach słów kluczowych, więc na przykład prowadząc salon fryzjerski, koniecznie zawrzyj te słowa na froncie strony, możesz dopisać miasto aby wesprzeć pozycjonowanie lokalne. Wspomóc pozycjonowanie możesz również na wiele innych sposobów:

  • Social Media — siła Facebooka, Twittera i innych platform społecznościowych jest potrzebna Twojej stronie. Załóż Fanpage swojej firmy, a w informacjach zawrzyj link przekierowujący do Twojej strony internetowej — i pisz. Twórz ciekawe posty, z nutką humoru, ogłaszaj promocje, współpracuj z grupami branżowymi, na których będziesz mógł również się reklamować. Komentuj na blogach, udzielaj porad, bądź widoczny.
  • Artykuły sponsorowane — tworząc teksty, pamiętaj o tym, aby były w nich zawarte słowa kluczowe i link, które naprowadzi klientów na stronę internetową twojej firmy.
  • Linkowanie — to nic innego jak umieszczanie linku w sieci do swojej strony internetowej. Pamiętaj aby to były linki z miejsc o dobrej renomie i związanej z Twoją branżą. Na nic zdadzą się tzw. linki śmieciowe np. z zagranicznych zapleczy czy forów.
  • Poradniki video — tutoriale to doskonały sposób na zaistnienie w sieci. Nagraj filmik instruktażowy z odnośnikiem do swojej strony i zamieść na Youtube, wiele osób właśnie tam szuka odpowiedzi na swoje pytania. Dzięki temu możesz stać się bardziej widoczny w  sieci i zyskać nowych klientów. Nie zapomnij o błyskotliwym tytule zawierającym pożądane słowa kluczowe.

Poszukując nowych klientów za pomocą swojej strony internetowej, pamiętaj o ciągłym poszerzaniu wiedzy i optymalizacji strony, twórz wartościowe teksty, śledź nowinki, szukaj nowych rozwiązań w marketingu internetowym, dbaj o nieustanny rozwój i atrakcyjność marki. Dzięki temu z pewnością osiągniesz sukces.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej? Kilka porad.

candyweb

Współwłaściciel agencji interaktywnej Candyweb.pl, z zawodu programista/grafik, absolwent studiów magisterskich kierunku informatyka ze specjalnością technologii mobilnych i internetowych Uniwersytetu w Białymstoku. Przeszło 7-letnie doświadczenie komercyjne zdobyte w agencjach reklamowych. Ponad 450 zrealizowanych projektów informatycznych. Pasjonat narzędzi marketingowych i tematyki SEO.