Co to jest dropshipping, jak działa i czy warto?
, Czas czytania: 5:15 min. , Komentarz(y):3
Dzięki rozmaitym narzędziom oraz ciągle rozwijającym się technikom, sfera e-commerce staje się coraz bardziej przyjazna dla sprzedawcy. Niektórzy z nich nadal stosują klasyczny model sprzedaży towaru, inni natomiast korzystają z coraz bardziej popularnego modelu o nazwie dropshipping
Spis treści:.
- Czym jest dropshipping i na czym polega jego fenomen?
- Jakie są zalety dropshippingu?
- Dropshipping – dla kogo będzie odpowiednim rozwiązaniem?
- Czy to się opłaca?
- Czy dropshipping wymaga założenia firmy?
- Gdzie znaleźć oferty współpracy z hurtowniami dropshippingowymi?
- Jak wybrać hurtownię drophippingową?
- Podsumowanie
Spis treści
Czym jest dropshipping i na czym polega jego fenomen?
Dropshipping to model sprzedaży internetowej, polegający na zobowiązania dostawcy towaru nie tylko do jego dostępności, ale również dostarczenie go do klienta. Czym więc zajmuje się platforma sklepu internetowego, która prowadzi sprzedaż? W tym modelu jest ona odpowiedzialna za proces logistyczny, czyli skoordynowanie dostawy towaru do kupującego, funkcjonowanie platformy oraz wszelkie działania marketingowe. Dzięki bezpośredniej wysyłce, towar dociera do klienta szybciej, ponieważ nie musi przechodzić przez ręce sklepu internetowego. Minimalizuje to również koszty które musi ponieść sklep internetowy – a przynajmniej te, które generowały kilkukrotne wysyłki jednego produktu, najpierw od dostawcy do siedziby sklepu, a następnie do klienta. W praktyce więc dostawca dostarcza towar do klienta w imieniu sklepu internetowego, skracając tym samym drogę, jaką musi przebyć zamówiony towar. Jeden sklep może posiadać wielu dostawców, którzy są odpowiedzialni za zapewnienie dostępności poszczególnych produktów znajdujących się w ofercie.
Jakie są zalety dropshippingu?
Do głównych zalet dropshippingu należą zatem:
- skrócony czas wysyłki towaru
- brak konieczności magazynowania produktów
- brak konieczności zatrudnienia pracownika zajmującego się realizacją zamówień
Dropshipping – dla kogo będzie odpowiednim rozwiązaniem?
Ten model sprzedaży internetowej najlepiej sprawdzi się w przypadku rozwijających się firm oraz niewielkich sklepów internetowych. Dzięki zastosowaniu dropshippingu, sklep nie będzie magazynował produktów. Oprócz tego, że właściciel nie narazi się na ewentualne straty w przypadku braku zainteresowania konkretnym towarem, sklep będzie mógł również funkcjonować na niewielkiej powierzchni. Co więcej, sklep może oferować nieskończoną ilość produktów, ponieważ nie generuje to dodatkowych kosztów. Dropshipping stosuje się również w przypadku towarów o ogromnych gabarytach, których magazynowanie byłoby utrudnione nawet w przypadku posiadania przez sklep dużej powierzchni. Wśród minusów tego typu sprzedaży może być niespodziewany brak towaru u dostawcy, który spowoduje lawinę niemożliwych do zrealizowania zamówień. Właściciel platformy sprzedażowej nie może też skontrolować jakości towaru przed wysyłką, a tym samym wyłapać ewentualnej wady produktu – idea dropshippingu opiera się zatem również na wzajemnym zaufaniu, jakim darzą się przedsiębiorcy. Generuje on więc potencjalne zyski oraz oszczędności, wymaga jednak często ostrożnych kroków oraz dobrego doboru dostawców.
Czy to się opłaca?
Na czym więc możesz zarabiać, jeżeli decydujesz się na sprzedaż w formie dropshippingu? Twój zarobek wynika z różnicy ceny podczas zakupu hurtowego towaru i oferowanej przez sklep ceny detalicznej. Z pewnością jest to korzystny model dla każdego, kto rozpoczyna rozwój swojego e-biznesu.
Czy dropshipping wymaga założenia firmy?
Zgodnie z najnowszymi przepisami można stwierdzić, że założenie firmy nie jest konieczne, ale tylko w przypadku jeśli maksymalny zysk jest równy połowie stawki minimalnej określonej na dany rok. Jeżeli kwota będzie większa, konieczne będzie wtedy założenie firmy, po to, aby sprzedaż internetowa była legalna.
Gdzie znaleźć oferty współpracy z hurtowniami dropshippingowymi?
Popularność sklepów opartych na dropshippingu jest już bardzo duża jeśli chodzi o dzisiejsze czasy. A to wszystko dlatego, że na rynku przybywa hurtowników, którzy oferują zamówienia oparte właśnie na tym modelu. Na rynku oddziałują zarówno małe jak i duże hurtownie. A gdzie znaleźć hurtownię dropshippingową gotową podjęcia współpracy? Istnieje kilka metod poszukiwania takich hurtowni, a jest to:
- Skorzystanie z gotowych list hurtowni dropshippingowych – trzeba zaznaczyć, że jest to chyba najprostsza metoda, aby znaleźć kontrahenta. Obecnie można dostrzec wiele stanowisk prowadzących sklepy internetowe, w których można znaleźć hurtownie oferujące dropshipping.
- Możesz pytać o możliwości sprzedaży dropshippingowej w hurtowniach – jeśli byłeś zainteresowany jakąś hurtownią, ale z niewiadomych przyczyn nie znalazła się ona na gotowej liście, to możesz zapytać się konkretnego kontrahenta o możliwość współpracy.
- Targi branżowe i targi e-commerce – jest to również świetny pomysł, aby znaleźć hurtownię dropshippingową. Biorąc udział w takim wydarzeniu możesz poznać przyszłego kontrahenta, a także zobaczyć przedstawiany przez nich towar. Dzięki temu możesz również samemu sprawdzić jakiej jakości są produkty.
- Hurtownie dropshippingowe stają się widoczne w Google – coraz częściej hurtownie inwestują w pozycjonowanie swojej oferty. Po wpisaniu w wyszukiwarkę frazy „hurtownie dropshippingowe” pojawia się lista wyników, z których trafisz na strony wybranych hurtowni.
- Hurtownie dropshippingowe pojawiają się na Facebooku – osoby reprezentujące hurtownie z chęcią informują członków facebookowych grup o dostępności towaru czy też o warunkach nawiązania współpracy.
Jak wybrać hurtownię drophippingową?
Wybór hurtowni dropshippingowej nie powinien być podjęty w szybki i impulsywny sposób. Powinieneś dokładnie przemyśleć swoją decyzję, bo to od tego będzie zależał Twój sukces i to czy klienci będą zadowoleni. To właśnie hurtownia jest odpowiedzialna za czas wysyłki, to także w jej zakresie leży zabezpieczenie towaru i jego magazynowanie. Dlatego przed podjęciem decyzji dokładnie sprawdź jakość wybranego przez Ciebie kontrahenta. Jeśli dobrze wybierzesz, możesz liczyć na pomyślny rezultat.
Podsumowanie
Mam nadzieję, że powyższy artykuł wyjaśnił Ci czym jest dropshipping i jakie niesie ze sobą działania. Trzeba zaznaczyć, że jest to opłacalne rozwiązanie, więc warto nad tym pomyśleć.
TAGI:- sklep internetowy
- dropshipping
- marketing w sklepie
- tworzenie sklepu internetowego
- projektowanie sklepu internetowego
Zostaw komentarz do artykułu: Co to jest dropshipping, jak działa i czy warto?
3 Komentarz
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Dropshipping co to właściwie z punktu widzenia klienta? Tak się zastanawiam. Bo tak na pierwszy rzut oka nic. Co nie? Chyba że się coś nie uda. Wtedy taki klient ma pretensje do sklepu sklep do hurtowni. Wszystko się wydłuża a w tym mięcie „petent” nie ma ani pieniędzy ani produktu.
Bogusław, z punktu klienta wygląda to tak: kupuję produkt, który mnie interesuje, który potrzebuję, w dobrej cenie – w innym przypadku nie dokonałby zakupu, prawda?
Jak dla mnie mega koncepcja zwłaszcza ze względu na niski wkład własny