Co to jest dropshipping, jak działa i czy warto?

,

sprzedajesz?

Dzięki rozmaitym narzędziom oraz ciągle rozwijającym się technikom, sfera e-commerce staje się coraz bardziej przyjazna dla sprzedawcy. Niektórzy z nich nadal stosują klasyczny model sprzedaży towaru, inni natomiast korzystają z coraz bardziej popularnego modelu o nazwie dropshipping.

Czym jest dropshipping i na czym polega jego fenomen?

Dropshipping to model sprzedaży internetowej, polegający na zobowiązania dostawcy towaru nie tylko do jego dostępności, ale również dostarczenie go do klienta. Czym więc zajmuje się platforma sklepu internetowego, która prowadzi sprzedaż? W tym modelu jest ona odpowiedzialna za proces logistyczny, czyli skoordynowanie dostawy towaru do kupującego, funkcjonowanie platformy oraz wszelkie działania marketingowe. Dzięki bezpośredniej wysyłce, towar dociera do klienta szybciej, ponieważ nie musi przechodzić przez ręce sklepu internetowego. Minimalizuje to również koszty które musi ponieść sklep internetowy – a przynajmniej te, które generowały kilkukrotne wysyłki jednego produktu, najpierw od  dostawcy do siedziby sklepu, a następnie do klienta. W praktyce więc dostawca dostarcza towar do klienta w imieniu sklepu internetowego, skracając tym samym drogę, jaką musi przebyć zamówiony towar. Jeden sklep może posiadać wielu dostawców, którzy są odpowiedzialni za zapewnienie dostępności poszczególnych produktów znajdujących się w ofercie.

Jakie są zalety dropshippingu?

Do głównych zalet dropshippingu należą zatem:

  • skrócony czas wysyłki towaru
  • brak konieczności magazynowania produktów
  • brak konieczności zatrudnienia pracownika  zajmującego się realizacją zamówień

Dropshipping – dla kogo będzie odpowiednim rozwiązaniem? 

Ten model sprzedaży internetowej najlepiej sprawdzi się w przypadku rozwijających się firm oraz niewielkich sklepów internetowych. Dzięki zastosowaniu dropshippingu, sklep nie będzie magazynował produktów. Oprócz tego, że właściciel nie narazi się na ewentualne straty w przypadku braku zainteresowania konkretnym towarem, sklep będzie mógł również funkcjonować na niewielkiej powierzchni. Co więcej, sklep może oferować nieskończoną ilość produktów, ponieważ nie generuje to dodatkowych kosztów. Dropshipping stosuje się również w przypadku towarów o ogromnych gabarytach, których magazynowanie byłoby utrudnione nawet w przypadku posiadania przez sklep dużej powierzchni. Wśród minusów tego typu sprzedaży może być niespodziewany brak towaru u dostawcy, który spowoduje lawinę niemożliwych do zrealizowania zamówień. Właściciel platformy sprzedażowej nie może też skontrolować jakości towaru przed wysyłką, a tym samym wyłapać ewentualnej wady produktu – idea dropshippingu opiera się zatem również na wzajemnym zaufaniu, jakim darzą się przedsiębiorcy. Generuje on więc potencjalne zyski oraz oszczędności, wymaga jednak często ostrożnych kroków oraz dobrego doboru dostawców.

Czy to się opłaca?

Na czym więc możesz zarabiać, jeżeli decydujesz  się na sprzedaż w formie dropshippingu? Twój zarobek wynika z różnicy ceny podczas zakupu hurtowego towaru i oferowanej przez sklep ceny detalicznej. Z pewnością jest to korzystny model dla każdego, kto rozpoczyna rozwój swojego e-biznesu.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Co to jest dropshipping, jak działa i czy warto?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blog Kategorie

candyweb

Współwłaściciel agencji interaktywnej Candyweb.pl, z zawodu programista/grafik, absolwent studiów magisterkich kierunku informatyka ze specjalnością technologii mobilnych i internetowych Uniwersytetu w Białymstoku. Przeszło 5-letnie doświadczenie komercyjne zdobyte w agencjach reklamowych. Ponad 300 zrealizowanych projektów informatycznych. Pasjonat narzędzi marketingowych i tematyki SEO.

Ostatnie artykuły



Zainteresowała Cię oferta?

Masz pytania?

Kliknij po bezpłatną wycenę

Bezpłatna wycena