Instagram stories – o co chodzi i jak działa?
, Czas czytania: 4:00 min. , Komentarz(y):1
Instagram stories to wprowadzona na początku sierpnia 2016 roku funkcjonalność pozwalająca na wgranie zdjęć lub video widocznych tylko przez 24 godziny. Jest to odpowiedź Instagrama na możliwości, które daje nam Snapchat.
Spis treści:
- Na czym polega i po co jest Instagram Stories?
- Gdzie znajdę Instagram stories?
- Na co zwrócić uwagę dodając własne Instagram stories?
Spis treści
Na czym polega i po co jest Instagram Stories?
Wykorzystując to narzędzie możemy niemalże na bieżąco relacjonować naszą rzeczywistość. Funkcja ta pozwala nam być w stałym kontakcie z osobami śledzącymi nasz profil. Jeśli jesteśmy w miejscu, w którym nie ma dobrego oświetlenia i wiemy, że zdjęcie nie będzie dobrej jakości – dobrym pomysłem jest wgranie go właśnie do Instagram stories. Dzięki temu nasi znajomi/followersi wiedzą, co robimy/gdzie jesteśmy, a nasze albumy umieszczone na profilu nie tracą na jakości. Do Instagram stories świetnie nadają się wszelkiego rodzaju relacje z koncertów, knajp lub niezbyt dobrze oświetlonych miejsc. Oglądając wrzucone przez nas pliki followersi powinni ‘odczuć’ to, co my czujemy udostępniając zdjęcie lub relację w ten sposób.
Gdzie znajdę Instagram stories?
Po uruchomieniu aplikacji, na samej górze widzimy w miniaturkach zdjęcia profilowe naszych znajomych lub firm, które są przez nas obserwowane. Gdy klikniemy na dany profil możemy od razu zobaczyć historię, którą ten ktoś właśnie udostępnia. Aby uruchomić Instagram Stories na swoim koncie powinniśmy się upewnić, że korzystamy z aktualnej wersji aplikacji Instagram. Następnie należy w lewym górnym rogu wybrać „+” i w ten sposób mamy możliwość dodania swojej relacji.
Na co zwrócić uwagę dodając własne Instagram stories?
- Filtry – pomogą nam upiększyć obraz lub video, które zamierzamy dodać. Oprócz podkręcenia samej jakości filmu lub zdjęcia, mamy także możliwość urozmaicenia relacji o np. zwierzęta, serduszka, itp.
- Ikonę błyskawicy – pod nią kryje się latarka, którą możemy włączyć podczas nagrywania filmu w słabo oświetlonym pomieszczeniu. W tym miejscu możemy także uruchomić tryb nocny, dzięki któremu rozświetlimy nasze video. Podczas wykonywania zdjęć przy ograniczonej widoczności, warto użyć flasha, który został umieszczony pod tą samą ikoną.
- Strzałki – pozwalają na zmianę kamery (możemy nagrywać relację kamerą z przodu lub z tyłu). Gdy nie chcemy modyfikować ręcznie tej funkcji podczas prowadzenia relacji wystarczy zaznaczyć opcję “bez użycia rąk”.
- Rolka aparatu – ikona znajdująca się w lewym dolnym rogu. Dzięki niej możemy wybrać dowolne zdjęcia znajdujące się w naszej rolce i umieścić je w Instagram stories.
- Przycisk nagrywania – znajduje się w centralnym miejscu na dole ekranu. Jedno krótkie kliknięcie spowoduje zrobienie zdjęcia, a przytrzymanie przycisku przez kilka sekund rozpoczęcie nagrywania filmu.
- Ustawienia relacji – znajdują się w lewym górnym rogu. W tym miejscu możemy ukryć naszą relację przed niektórymi użytkownikami oraz zezwolić (lub nie) na wysyłanie wiadomości do znajomych, którzy oglądają nasze Instagram stories. Ustawienia relacji umożliwiają nam także zezwolenie na udostępnianie naszych historii innym. Tutaj możemy również włączyć automatyczny zapis naszych wszystkich relacji w rolce aparatu lub archiwum.
Warto pamiętać o tym, aby mieć zawsze dostęp do aplikacji w najnowszej wersji. Dzięki temu będziemy mogli korzystać ze wszystkich funkcji, które pozwolą nam na urozmaicenie naszych Instagram stories.
TAGI:Zostaw komentarz do artykułu: Instagram stories – o co chodzi i jak działa?
1 Komentarz
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Pingback: Visual Content, Czyli Elementy Wizualne
Czyli niema to jak zgarnąć czyjś pomysł i wyjść na tym lepiej. Stories instagram to subtelnie mówiąc kopia Stories snapczat. To wiedza wszyscy co znali snapczat wcześniej. Teraz mam wrażenie, że Stories kojarzone jest w pierwszej kolejności z Instagramem czy Facebookiem, a nie z aplikacją, w której powstało. Tak właściwie to jest bardzo ciekawy przykład tego, że konkurencja nie śpi. Każdy nasz pomysł może zostać skopiowanym i ulepszonym lub my możemy skopiować trafne rozwiązania i je rozwinąć. Moim zdaniem taka rywalizacja jest korzystna dla odbiorców, bo zmusza firmy, aby doskonaliły swojej oferty.