Czym jest keyword stuffing?
, Czas czytania: 4:00 min. , Komentarz(y):2
Bywają czasami takie sytuacje, że bardzo byśmy chcieli znaleźć się na wysokiej pozycji w rankingu Google na określone słowo kluczowe. Wtedy nie zwracając na nic uwagi, staramy się upychać słowa kluczowe wszędzie tam, gdzie się tylko da. Jednak nie powinno się tak robić. A dlaczego? Czym jest zjawisko keyword stuffing? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz poniżej.
Spis treści:
- Definicja keyword stuffingu
- Jaki wpływ może mieć on na stronę internetową?
- Keyword stuffing – przykłady
- Co zatem należy robić, aby uniknąć keyword stuffingu?
Spis treści
Definicja keyword stuffingu
Jest to metoda, która należy do działań Black Hat SEO. Polega ona na nadmiernym umieszczaniu słów kluczowych w napisanym tekście bądź też w kodzie na stronie www. Wszystko po to, aby uzyskać wyższą pozycję strony w rankingu Google. Jednak trzeba wiedzieć, że jest to nieetyczne zagranie i za takie coś Google nakłada kary ręczne na stronę.
Jaki wpływ może mieć on na stronę internetową?
Tak jak zostało już wspomniane, keyword stuffing jest niezgodny ze standardami Google. Dlatego wykorzystywanie tego działania może przynieść negatywne skutki dla strony internetowej. Trzeba jednak stwierdzić, że jeszcze kilka lat temu, metoda umieszczania dużej ilości fraz kluczowych w tekście była dozwolona. Jednak od 2011 roku, po tym, jak został wprowadzony algorytm Panda, pozycje stron, które były przepełnione słowami kluczowymi niestety albo stety się obniżyły. Dzisiaj strony internetowe, które wykorzystują keyword stuffing, muszą mierzyć się z pewnego rodzaju restrykcjami. Google może nie tylko nanieść karę ręczną na stronę, ale również ją zbanować.
Keyword stuffing – przykłady
Keyword stuffing to zjawisko, które nadal jest spotykane. Być może wynika to z nieświadomości osób co do zagrożeń, jakie ono ze sobą niesie. Aby przybliżyć Ci, czym tak naprawdę jest to działanie, przedstawiamy poniżej kilka przykładów. Otóż jeżeli keyword stuffing będzie wykorzystywany w treści, to przykładowo biorąc frazę: „tworzenie stron internetowych„, przykład upchanych słów będzie wyglądał następująco:
Innym przykładem może być również poniższy slogan:
Co zatem należy robić, aby uniknąć keyword stuffingu?
Głównym mottem w tej sytuacji powinno być stwierdzenie, aby stawiać na jakość, a nie na ilość. Wartościowość tekstu wpływa na to, że więcej osób go przeczyta. Bo chyba nikt nie lubi czytać takiej treści, która stanowi ciąg nieistotnych słów kluczowych. Lepiej przeczytać coś praktycznego i z sensem niż wypisywane frazy bez głębszego zastanowienia. Nie powinno się w tekście dodawać również takich słów kluczowych, które wyszukiwane są w innym kontekście, nawet pomimo tego, że pasowałyby one do tematu, na który pisze się artykuł.
To dlatego, że w przyszłości mogłoby to wpłynąć na utratę pozycji danej strony na konkretne słowa kluczowe w wyszukiwarce. Z czasem mogłyby powstać też inne artykuły o podobnej tematyce, w których pasowałyby użyte już frazy kluczowe, a to mogłoby doprowadzić do kanibalizmu w SEO. Jeśli chce się zastosować większą ilość słów kluczowych w tekście, to trzeba pamiętać także o zwiększeniu ilości napisanej treści (powinna być ona oczywiście unikalna). Wtedy jest możliwość rozmieszczenia fraz kluczowych w naturalny sposób.
TAGI:Zostaw komentarz do artykułu: Czym jest keyword stuffing?
2 Komentarz
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Tyle czasu stosowałem keyword stuffing, myśląc że to najlepsza metoda na pozycjonowanie strony, a już dawno nie powinienem tak zrobić hah czasem warto odświeżyć wiedzę
Keyword stuffing to nieuczciwa praktyka i zgadzam się z autorką, że lepiej przeczytać coś, co jest praktyczne i ma sens niż nie mające żadnego znaczenia frazy. Ciekawy artykuł 🙂