Employer Branding – podstawowe informacje

, Czas czytania: 4:00 min. , Komentarz(y):5

Czasami zdarzają się takie sytuacje, że Twoja firma prosperuje całkiem nieźle i chciałbyś ją dalej rozwijać. Być może poszukujesz wtedy dodatkowych osób do pracy, którzy cechują się dużą inteligencją oraz są wykwalifikowani. Ale niestety nawet pomimo dobrej sytuacji na rynku, mało kto przychodzi do Ciebie na rozmowę kwalifikacyjną. Taka sytuacja może zdarzyć się każdemu. Dlatego jeśli chcesz przyciągnąć do siebie dobrych pracowników, to spraw, aby wizerunek Twojej firmy był dla nich przyjazny. W tym celu zapoznaj się z pojęciem Employer Branding, o którym poniżej.

Spis treści:

Employer Branding – definicja

Employer Branding to pewne działania firmy, które dążą do zbudowania przyjaznego wizerunku firmy dla pracowników. Inaczej jest to tak zwany wizerunek „pracodawca z wyboru”. A tymi właśnie pracodawcami są firmy, w których zarówno obecni jak i potencjalni pracownicy widzą dla siebie atrakcyjne środowisko pracy. Dlatego wykorzystując działanie Employer Brandingu, możesz przyciągnąć do siebie tych pracowników, których potrzebujesz oraz zatrzymać tych, którzy są obecnie zatrudnieni. Będą oni wtedy silną podporą dla Twojego biznesu.

Działania związane z Employer Branding

Działania związane z Employer Brandingiem można podzielić na dwa rodzaje:

  • Empolyer Branding wewnętrzny – to rodzaj budowania wizerunku firmy, który ukierunkowany jest na obecnych pracowników. Swoją uwagę skupia się przede wszystkim na stworzeniu przyjemnej atmosfery w pracy oraz daje możliwości do rozwoju kariery pracownikowi. A więc, do przykładowych działań z tego zakresu Employer Brandingu można zaliczyć szkolenia i wyjazdy integracyjne. Może być to również opieka zdrowotna lub jakieś bonusy za wykonywaną pracę.
  • Employer Branding zewnętrzny – natomiast jeśli chodzi o to działanie wizerunkowe firmy, to jest ono ukierunkowane na przyszłych klientów. Działania Employer Brandingu w tym przypadku będą tworzyły pozytywny wizerunek firmy, który wiąże się z sylwetką pracodawcy. Do tych działań będzie należał na przykład udział w targach pracy.

W jaki sposób zacząć budować właściwy Employer Branding?

Aby zacząć budować właściwy Employer Branding to trzeba dostosować się do kilku ważnych czynników.

  • Po pierwsze musisz zrozumieć swoje potrzeby i co jest Twoim głównym celem działań.
  • Po drugie, powinieneś określić jakich pracowników aktualnie poszukujesz, ile pieniędzy jesteś w stanie przeznaczyć na ich dodatkowe szkolenia, a także powinieneś przeanalizować jaki będzie całkowity koszt przyjęcia do pracy nowego/nowych pracowników.
  • Po trzecie, postaw się na miejscu pracowników i sam pomyśl co może stać się dla nich atrakcyjne.
  • Po czwarte, stwórz unikalną wartość Employer Value Proposition. Przeanalizuj jakie korzyści obecnie oferuje Twoja firma pracownikom. A także jak mógłbyś ją wyróżnić na tle innych firm konkurencyjnych.
  • Po piąte, określ w jaki sposób będziesz komunikował się z zatrudnionymi osobami.
  • Po szóste, zbadaj efektywność podjętych przez siebie działań (na przykład ile dostałeś zgłoszeń do pracy).
  • Po siódme, wyznacz cele swoich działań w przyszłości i skoryguj je z rzeczywistością.
  • Po ósme, poprawiaj błędy, udoskonalaj swoje działania, tak aby były one jeszcze lepsze oraz regularnie obserwuj zmieniające się warunki gospodarcze no i oczywiście swoją konkurencję.

Podsumowanie informacji na temat Employer Brandingu

Na sam koniec chcę tylko powiedzieć, że to właśnie ludzie tworzą firmę i to właśnie oni sprawiają, że dane przedsiębiorstwo funkcjonuje i rozwija się dalej. Dlatego, aby znaleźć właściwych dla swojej branży pracowników, to warto skorzystać z działań Employer Brandingu.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Employer Branding – podstawowe informacje

5 Komentarz

  1. Andrzej

    Employer Branding, czyli jak niedobory kadrowe uświadomiły pracodawcom, że pracownik jest zasobem, którego nie da się tak łatwo zastąpić. Przynajmniej sam chciałbym w to wierzyć. To wszystko ładnie brzmi. W praktyce bywa rożnie. Moim zdaniem dotyczy to dwóch typów pracowników. Tych wysoce wyspecjalizowanych, o których zawsze jest rywalizacja na rynku. Druga grupę stanowią zawody z bardzo niskim progiem wejścia, Gdzie właściwie po okresie wprowadzenia efektywnie pracować może każdy (jednak nie każdy chce). Mam na myśli typowa produkcje. Ludzi jak trybiki na jednym stanowisku bez szans na awans. Pracujący za najniższą krajową. W obu tych przypadkach Employer Branding to jest właśnie to, co sprawia, że ludzie wybierają ten, a nie inny zakład lub nie szukają alternatyw.

    1. Joe94~

      Oczywiście zgadzam się z przedmówcą. Ludzie często w „pogoni za pieniądzem” nie zwracają uwagi na kluczowe dla nich wartości takie jak np: komfort pracy, którego nie potrafi zapewnić każdy pracodawca. Employer Branding pozwala przede wszystkim na zbudowanie przyjaznej atmosfery w pracy, zapewnia ścieżkę rozwoju zawodowego, szkolenia czy wyjazdy integracyjne. Coraz więcej firm zapewnia pracownikom pewne benefity, z których chętnie korzystają. Swoboda w wyborze benefitów pracowniczych jest niezwykle wygodna i pozwala korzystać z tych propozycji, które faktycznie są dla nas interesujące. Jest to tylko oczywiście część czynników, które wyróżniają firmę na tle konkurencji.

    1. Urszula

      Właściwie to racja sama definicja employer branding mówi że to wszystkie działania. To i filmy są jak najbardziej wskazanie. Tylko jak to połączyć z link buildingiem to ja nie wiem. To znaczy czy to nie będzie już za bardzo pochłaniało funduszy?

  2. Bartosz R

    Employer branding to zdecydowanie świetna inwestycja, szczególnie wewnętrzny. Inwestowanie w kursy rozwija pracownika a na jego wiedzy zyskuje firma. Dodatkowo szczęśliwy pracownik to bardziej efektywny pracownik.

Dodaj komentarz

candyweb kasia

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.