Google się przyznał! Zobacz, co zmieni się w tytułach Twoich stron!

, Czas czytania: 3:00 min. , Komentarz(y):1

Na sam koniec wakacji Google na swoim oficjalnym blogu Google Search Central Blog poinformował nas o pewnej rewolucyjnej zmianie. Pamiętacie jeszcze, czym było Meta Keywords? Teraz jest już tylko przeszłością. A pamiętacie, jak zmienił się meta description? Stał się on elementem automatycznie garowanym na podstawie treści na stronie. Do końca sierpnia ostatnią meta daną, nad którą mieliśmy pełną kontrolę, był meta title. Ostatnia aktualizacja sprawia, że tytuł staje się elementem generowanym przez algorytm.

Spis treści:

  • Język korzyści Google – przyczyny wprowadzania zmiennych TITLE
  • Jak ma działać nowy algorytm?
  • Zmiany algorytmu w praktyce
  • Czy to koniec pewnej części technicznego SEO?

Język korzyści Google – przyczyny wprowadzania zmiennych TITLE

Z oficjalnego przekazu, jaki znajduje się na blogu, możemy dowiedzieć się o trzech typach sytuacji. Title był według Google nieoptymalny i szczerze, nie można się tutaj nie zgodzić, że:

  • za długi TITLE, czyli taki, który przekraczał powyżej 50-60 znaków (600 pikseli) i tak był ucinany, więc liczył się tylko jego początek.
  • nagłówki „wypchane” frazami kluczowymi mogą nie być tym, co sprowadzi kliknięcie.
  • brak tagu TITLE lub jego powtarzalność również nie jest niczym pożądanym.

Jak widzisz, powody do zmian są solidne, ale zadajmy sobie pytanie. Czy w 2021 roku w TOP 10 jest jeszcze miejsce na stronę, która nie była optymalizowana pod kątem SEO?

Jak ma działać nowy algorytm?

Google ma brać pod uwagę więcej informacji ze strony. W głównej mierze pod uwagę ma być brany tekst, jaki w pierwszej kolejności widzi na stronie użytkownik (czyli takie elementy jak tytuł i śródtytuły oraz inne wyróżniające się części. W dalszej kolejności nawet zwykły tekst.

Zmiany algorytmu w praktyce

W teorii wszystko jest po to, aby poprawić czytelność. W tym celu algorytm ma decydować jak skrócić za długi tytuł i wyciągnąć z niego esencję, o którą pyta użytkownik. W innej sytuacji może zostać wyświetlona nazwa strony. Jednak najciekawszą i budzącą najwięcej niepokoju zmianą, jest wybranie przez algorytm najważniejszych informacji ze strony.

Czy to koniec pewnej części technicznego SEO?

No niekoniecznie. Branża SEO ciągle ulega zmianom i to jest kolejna z nich. Według zapewnień Google, meta title ma dalej odpowiadać za około 80% generowanych wyników wyświetleń. Tę zmianę można interpretować również w następujący sposób: Google jeszcze bardziej stawia na optymalizację treści i na jej właściwą strukturę. Jeśli nie zadbasz o stronę według zaleceń Google, to narażasz się na gorsze działanie algorytmu. Co jeszcze mówi nam ta aktualizacja? Mówi, że algorytmy radzą sobie coraz lepiej z interpretacją treści na stronie. Co za tym idzie, elementy technicznego SEO, takie jak optymalizacja nagłówków i treści staje się coraz bardziej istotnym elementem tej układanki.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Google się przyznał! Zobacz, co zmieni się w tytułach Twoich stron!

1 Komentarz

Dodaj komentarz

candyweb

Pasjonat nowych technologii, specjalista SEO i zaawansowany użytkownik systemu WordPress