Identyfikacja wizualna jako element strategii marki

, Czas czytania: 3:00 min. , Komentarz(y):7

Czy zdarzyło Ci się kupić coś, czego nie potrzebowałeś ale o zakupie zadecydował aspekt wizualny? Kobiety znają to bardzo dobrze, często bywa tak, że kolejna para butów uśmiecha się i mruga porozumiewawczo zza półki sklepowej. Często tłumaczą swoje szaleństwa zakupowe: “Kupiłam te buty bo do mnie mówiły…”

Właśnie….

Identyfikacja wizualna to coś, co dosłownie przemawia do Konsumenta i wpływa na jego decyzję zakupową.

Magia? Niezupełnie…

Konsumenci po prostu szukają czegoś co wyróżni się wśród mnogości towarów, czegoś co przykuje ich uwagę. Identyfikacja to element dobrze przemyślanej strategii marketingowej. Pokusić można się nawet o stwierdzenie, że prawidłowo opracowany znak Twojej marki pozwala firmie na szybsze zapadnięcie w pamięć potencjalnego klienta niż za sprawą kontaktu bezpośredniego.

Przeanalizujmy zatem – czym właściwie jest identyfikacja wizualna?

Zacznijmy od nazwy, to już na tym etapie budujemy mocny identyfikacyjny fundament. Ważne, żeby nazwa marki odnosiła się do faktycznego zakresu działań firmy i nakierowywała na profil działalności. Kiedy myślimy o typografi na pierwszy plan wysuwa się ciekawy, niesztampowy font. Pod wyjątkowym ułożeniem liter kryje się wyjątkowa marka, niesztampowa, wyróżniająca się na tle konkurencji, przekazująca emocje.

Kolorystyka także ma olbrzymi wpływ na odbiorcę. Zgłębienie wiedzy na temat psychologii barw to istotny etap podczas analizy grupy docelowej i budowania identyfikacji. Idąc dalej – logo! To kluczowy element identyfikacji wizualnej. Znak towarowy firmy, za którym kryje się szereg słów, skojarzeń, odniesień. Przy tworzeniu logo niezwykle istotna jest współpraca z Klientem, który zna najlepiej swoją markę i jest źródłem wiedzy.

Słowem kluczowym w przypadku identyfikacji wizualnej dla firm jest „spójność” wszystkich wymienionych wcześniej elementów, które wizualnie tworzą markę.

Zatem po co Twojej firmie identyfikacja wizualna?

Po to, żeby przemycić DNA marki. Schować między liniami logotypu historię, misję, siłę która napędza firmę i jej twórców. Po to, żeby pokazać kto kryje się pod wizytówką, jakie ma wartości do przekazania, czy warto mu zaufać?

–>Zadbaj o identyfikację wizualną swojej firmy i wprowadź Konsumenta w wyjątkowy, inspirujący świat swojej marki.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Identyfikacja wizualna jako element strategii marki

7 Komentarz

  1. Stanisława

    Temat wydaje się całkiem fajny. Każdy z nas wie, jak wygląda to nadgryzione jabłko, napój w czerwonej puszcze ten z mikołajem i tym podobne. Zastanawiam się jednak czy identyfikacja wizualna jest dla każdego. Ja wiem branża sprzedaży, rozumiem cześć usług też, ale do części w żaden sposób nie mogę sobie tego wyobrazić. Na przykład narzędzia, księgowość, czy produkcja okien.

    1. Artur

      Tu też chyba chodzi o wizerunek firmy. Wiesz jest takie stare powiedzenie „jak Cię widzą tak Cie piszą”. Zrobisz sobie niechlujny szyld koślawe wizytówki to od razu sprawiasz wrażenie że twoje usługi są takie same. Przyłożysz się to dasz informacje że tobie na biznesie zależy. To jest tak jak byś poszedł do firmy która się zajmuje wykonywaniem bram stalowych i przed wjazdem do ich firmy była rozwalająca się brama wjazdowa zrobiona z kilku na wprędce skłaczonych kawałków metalu i siatki. No po prostu traci się zaufanie na start.

  2. Ela

    Cytat o butach jak najbardziej strzał w 10! Identyfikacja wizualna to coś co naprawdę przyciąga klienta a decyzja o zakupie zapada już na starcie. Zapewne każdy z nas ma swoją ulubioną markę, do której jest przekonany i choćby obok stało lub wisiało coś lepszego to znak towarowy ulubionej maki często przyczynia się do podjęcia decyzji.

  3. Owen

    Fajnie fajnie ale i tak w ostatecznym rozrachunku decyduje coś innego. To cena, to funkcjonalność, to promocja. No chyba że jesteś wzrokowcem i robisz zakupy kompulsywne bo coś jest ładnego a potem się zastanawiasz na co Ci to… Tak w tedy to może i mieć nawet racje bytu…

Dodaj komentarz

Ewa

Lubiąca ludzi i rozumiejąca ich potrzeby. Specjalistka od wizerunku marki w internecie.