Infografiki jako emblemat atrakcyjnego przekazywania treści

, Czas czytania: 4:00 min.

infografiki dla ciebie

Jak każdy z nas wie, dobra grafika posiada dużą siłę przyciągania. Potrafi wzbudzić w użytkowniku pewne emocje i przekazać mu dodatkowe informacje, których nie może mu przekazać treść. Należy tutaj podkreślić, że to właśnie infografiki są jednym z najlepszych rozwiązań do przekazywania informacji w Internecie. Jednak czemu tak właśnie jest?

Spis treści:

Czym właściwie są infografiki?

Infografiki to sposób wizualnego przedstawiania informacji. Dlatego głównym aspektem będzie tutaj grafika i tekst, które razem tworzą całość kompozycji. Ważne jest również to, aby infografiki były tworzone w prosty i zrozumiały dla odbiorcy sposób. Powinny one być także ciekawe i przyciągające uwagę. Będąc przy wyjaśnieniu tej definicji, to powinniśmy zwrócić uwagę również na to, w jakim celu tworzy się infografiki. A więc tworzy się je po to, aby zwiększyć czytelność udostępnianych treści i żeby przyswajalność tych danych była zdecydowanie łatwiejsza. A także po to, aby całość kompozycji była przyjemna i atrakcyjna dla oka.

Gdzie najczęściej wykorzystuje się infografiki?

Infografiki tworzy się na potrzebę różnych działań. A więc będą one użyteczne między innymi:

  • przy wizualizacji treści na blogach;
  • przy budowaniu zaangażowania wśród odbiorców w mediach społecznościowych;
  • w różnego typu prezentacjach;
  • w budowaniu świadomości o firmie/marce;
  • w aspektach naukowych dla odbiorców.

Jakie elementy graficzne wykorzystuje się w infografikach?

  • Ilustracje/zdjęcia – infografiki powinny zawierać przede wszystkim zdjęcia bądź ilustracje. Jest to wprawdzie jeden z najważniejszych ich elementów. Jeśli chodzi o ilustracje, to przedstawiają one to, co jest trudno zauważalne na zdjęciu. Natomiast w przypadku przedstawiania konkretnych produktów, to lepszym rozwiązaniem będzie tutaj wykorzystanie zdjęcia, gdyż przedstawia ono ich realistyczny wygląd. Należy przy tym wskazać, że jeśli zdecydujesz się na udostępnienie infografiki, to pamiętaj żeby była ona wykonana w dobrej jakości oraz żeby była spójna z całym kontekstem. Nie możesz zapominać również o prawach autorskich, które w tym przypadku mają wiążącą rolę.
  • Tło – chyba każdy z nas wie co to jest tło i nie trzeba tego tutaj wyjaśniać. To właśnie na nim umieszcza się elementy infografiki, czyli teksty i grafikę. Tło powinno wyróżniać się ciekawym motywem, jednak nie powinno być ono bardziej zapadające w pamięć użytkowników niż sama zawartość. Tło powinno być spójne z całością i pasować do rodzaju infografiki oraz potrzeb jakich właściwie oczekujesz. Ważną tutaj kwestią, którą trzeba poruszyć jest również to, że tło nie powinno rozpraszać użytkownika i najlepiej jakby było ono jasne i proste.
  • Ikony graficzne – ikonki to nic innego jak proste symbole oznaczające pewne sytuacje naszego życia codziennego. Można je znaleźć praktycznie wszędzie. Najprostszym przykładem jest oczywiście ekran telefonów, z którym mamy do czynienia przez większość swojego dnia. Ale oprócz tego, znaki drogowe czy symbole informacyjne w budynkach również składają się z ikonek. Co więcej można je znaleźć również na stronach internetowych. Krótko mówiąc, ikonki są szybką formą komunikacji.
  • Wykresy – to element, który przedstawia dane za pomocą graficznej kompozycji. A zdecydowanie łatwiej jest coś zapamiętać, gdy ma się coś przedstawione na grafice niż coś co jest widoczne w ciągu treści.

Czym charakteryzują się dobre infografiki?

Jak już wiele razy zostało wspomniane, infografiki przedstawiają nam informacje poprzez graficzną wizualizację. Dlatego żeby taka informacja została przede wszystkim zapamiętana przez odbiorców i przyciągała ich uwagę, to powinna być:

  • przydatna dla odbiorcy – jeśli chciałoby się stworzyć infografikę, to powinna ona być na pewno przydatna. A więc powinna ona prezentować coś związanego z firmą i zawierać najpotrzebniejsze informacje, które mogą przydać się odbiorcy.
  • skuteczna – infografiki powinny przedstawiać przede wszystkim informacje, które Ty sobie wyznaczyłeś. A więc powinny one w jakimś stopniu dążyć do zamierzonego przez Ciebie celu.
  • atrakcyjna wizualnie – atrakcyjność wizualna to jeden z najważniejszych czynników wpływających na dobre infografiki. I jest ona tak samo ważna jak chęć zdobywania wiedzy. Przeprowadzone badania również to potwierdzają.
  • prosta – infografiki powinny być stworzone w jasny i zrozumiały dla odbiorców sposób. Oprócz tego powinny charakteryzować się przejrzystością i klarownością czy też funkcjonalnością i czytelnością. Jednym słowem infografiki nie powinny być skomplikowane.
  • unikalna – infografiki powinny być jedyne w swoim rodzaju, niepowtarzalne i unikatowe. Dzięki temu będziesz mógł wybić się spośród tłumu i przyciągnąć uwagę wielu odbiorców.

Podsumowanie na temat infografik

Jak mogłeś dowiedzieć się z powyższego wpisu, infografiki przedstawiają wizualizację informacji. Są one zaprojektowane tak, aby odbiorcy w przystępny, szybki i zrozumiały sposób zapoznali się z zawartością takiej informacji. Jeśli należysz do grona przedsiębiorców to wykorzystaj u siebie potencjał jaki wynika z infografik. Bo właśnie taka wypromowana infografika, która charakteryzuje się nieszablonowością, wpłynie na zainteresowanie wielu klientów Twoją firmą/marką/produktem.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Infografiki jako emblemat atrakcyjnego przekazywania treści

3 Komentarz

  1. Emil

    Czyli tu również ma zastosowanie ta stara sentencja “Jedno zdjęcie mówi więcej niż 1000 słów”. No może w tym przypadku chodzi o infografik jednak zasada ta sama. Tak mi się przynajmniej wydaje. Informacje zawarte w formie graficznej są łatwiejsze w interpretacji. Wydaje mi się, że to niesie za sobą pewne konsekwencje zarówno pozytywne, jak i negatywne. Mianowicie Interpretacja danych może podlegać błędom poznawczym lub wręcz celowo mają te błędy wywoływać. Przykładem może być kolor wykresów. Czerwone oznaczają złe dane i spadki a zielone wzrost i dobre dane. Pomieszanie tych kolorów zaburzy interpretacje danych. Kolejny przykład to wielkość elementów. Coś mniejszego lub pisanego mniejszą czcionką zdaje się mało ważne natomiast duży element, lub większa pogrubiona czcionka. Takich niuansów jest wiele. Warto je poznać równolegle z poznawaniem tematu infografik.

      1. Tomasz

        Nie zawsze, gdy grafika jest zła, to jest źle. Tu był kiedyś tekst o Marketingu Wirusowym. Cześć właśnie tak złych grafik, że aż perełek staje się memami. Wiem, nie każdy chce takiej popularności. Jednak gdy chcemy pokazać, że mamy do siebie pewien rodzaj dystansu to może wręcz ocieplić wizerunek naszej firmy. Tylko to jest taniec na cienkiej tafli lodu bardzo łatwo się po prostu tak ośmieszyć lub zbudować wrażenie nie kompetencji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

candyweb kasia

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.

Ostatnie artykuły

Zainteresowała Cię oferta?

Kompleksowa oferta

Kliknij po bezpłatną wycenę

Wyceń projekt