Zdobądź Klienta jakością, a nie ceną

,

Dla wielu przedsiębiorców czy specjalistów, pozyskanie Klienta i sprzedaż własnych usług to właściwie najtrudniejsze rzeczy w prowadzeniu biznesu. Jeśli prowadzisz własny biznes, to Klienci odgrywają w nim ogromną rolę. To dzięki nim napędza się cały rozwój firmy, to dzięki nim dostajesz nowe projekty do wykonania, to dzięki nim zyskujesz dochody. Dlatego, żeby zdobyć nowych, potencjalnych Klientów trzeba zacząć działać. Można podejść do tego na różne sposoby, ale jak? Tego dowiesz się w dzisiejszym artykule.

Spis treści:

  • Dlaczego tracisz Klientów?
  • Pojęcie jakości
  • Kilka czynników, które wpływają na jakość Twoich usług
  • Podsumowanie

Dlaczego tracisz Klientów?

Każdy z nas w inny sposób podchodzi do firm czy usługodawców, którzy zaspokajają nasze potrzeby. Każdy z nas kieruje się tym co jest najbliższe sercu. Wiąże się to nie tylko z tym ale także z wartościami, które są w danym momencie potrzebne. Dla jednych Klientów ważna może okazać się cena, natomiast dla innych może być to jakość.

jakość a cena Źródło: http://wsb.edu.pl/container/Biblioteka%20WSb/sprzedaz.pdf Rys.1. Powody odchodzenia Klientów do konkurencji (%)

Pojęcie jakości

Jakość jest bardzo ważnym aspektem w życiu każdego człowieka już od czasów antycznych. A konieczność dbania o nią zrodziła się w momencie, kiedy człowiek zaczął działalność wytwórczą. Współczesny rynek powoduje, że oczekiwania Klientów wzrastają i to w bardzo szybkim tempie. Jakość obecnie jest również traktowana jako główne źródło przewagi nad konkurencją. Jak to wygląda z punktu widzenia konsumenta i producenta? Spójrz poniżej.

Źródło: Hamrol A., 2005. Zarządzanie jakością z przykładami. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 26 Rys.2. Postrzeganie jakości produktu przez Klienta i przez producenta

Kilka czynników, które wpływają na jakość Twoich usług

Istnieje wiele czynników, które mogą wpływać na jakość wykonywanych przez Ciebie usług. Klienci/użytkownicy mogą poznać Cię w różny sposób, np. poprzez bloga, którego prowadzisz na swojej stronie internetowej. Mogą Cię obserwować i ocenić czy warto Ci zaufać. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, to na pewno zależy Ci na nowych, potencjalnych Klientach. A także chciałbyś pewnie aby Ci dotychczasowi polecali Cię innym. No właśnie, jeśli tego chcesz to powinieneś coś z tym zrobić. Istnieje kilka takich czynników, które mogą wpłynąć na jakość i na to, że Klienci będą polecać Twoją ofertę. Sprawdź!

Poznanie

Tak na wstępie. Jeśli chcesz aby Klient skorzystał z Twojej oferty, to musi Cie najpierw poznać. Kto skorzystałby z czyjejś usługi, nie wiedząc jak to robi. Trochę słabo. Dlatego Klient próbuje dotrzeć do Ciebie na różne sposoby. A jeśli już to zrobi, to będzie szukał więcej informacji na temat Twojej firmy. Będzie próbował Cię lepiej zrozumieć.

Większość przedsiębiorców szuka wokół siebie rozgłosu, reklamuje się w różnych mediach, kupuje reklamy. A wszystko po to aby zdobyć Klientów. Jednak czasami Twój opis firmy może nie różnić się niczym innym od opisu konkurencji. Chyba tego byś nie chciał, chociaż jest to bardzo częsty przypadek. Wtedy giniesz gdzieś w tłumie. Nikt Cię nie zauważa.

A co masz zrobić, żeby tego uniknąć? Powinieneś zacząć od samego początku. Powinieneś się skupić i dobrze wszystko przemyśleć. Zacznij od przeglądania swojej strony internetowej i profilu w mediach społecznościowych (jeśli go posiadasz) i postaw się na miejscu Klientów. Zastanów się czy Twoje informacje są konkretne, czy w jakiś sposób mogłyby przyciągnąć uwagę odbiorcy. Czy zawarte informacje mogłyby być wystarczające dla osoby, która kompletnie nie zna się na rzeczy?

Jasną sprawa jest, że każda firma opisuje się w samych superlatywach w zakładce „O nas”. Ale ty bądź bardziej kreatywny. Wykaż się czymś niezwykłym. Wyłoń się z tłumu, bo tylko to pomoże przebić Ci się przez liczną konkurencję.

Polubienie

Jak może się okazać, samo polubienie firmy nie wystarczy aby zyskać klienta. Musi on jeszcze polubić to czego dowiedział się na Twój temat. Prawdą jest, że nie każdemu może spodobać się to co wykonujesz. Jedni mogą być zadowoleni, a drudzy kompletnie niezainteresowani. W tym przypadku nie powinieneś dążyć do tego, aby przypodobać się innym. Rób swoje, miej własny punkt widzenia, a zobaczysz, że ktoś na pewno się zdecyduje i zostanie.

W szczególności pokaż wszystkim swój styl. Pokaż innym jak podchodzisz do współpracy. Klient musi wiedzieć, w co wchodzi. Możesz również zdradzić kilka prywatnych szczegółów, dać taki zarys jak to wszystko wygląda od kuchni. To z pewnością przyciągnie uwagę odbiorcy, wzbudzi w nim zainteresowanie i sympatię do Twojej firmy. Przede wszystkim wykaż się pozytywnością i humorem. Nikt nie lubi naburmuszonych i negatywnie podchodzących do życia ludzi.

Zaufanie

Niektórzy boją się ryzyka, wolą po prostu wiedzieć na czym stoją. To prawda, że lepiej wiedzieć co się zamawia niż tego nie wiedzieć. Taka jest natura każdego człowieka. W sprawach biznesowych wybieramy najczęściej te mniej ryzykowne podejście. Dlatego Twoja oferta musi wzbudzać zaufanie.

Co do zaufania, to jest kilka ważnych kwestii, które trzeba uwzględnić. Twoja firma powinna cechować się otwartością i przede wszystkim czystą grą. Jeśli Klient zauważyłby coś co wzbudza w nim niepewność, to na pewno zrezygnowałby z Twoich usług. Pamiętaj, że kłamstwo i tak wyjdzie na jaw. Kolejną ważną rzeczą jest dotrzymywanie słowa. Jeśli powiesz, że to zrobisz to powinieneś to zrobić. Nigdy nie łam obietnicy, bo już nigdy mógłbyś nie odzyskać zaufania Klientów. Ważnym czynnikiem są także certyfikaty. Jeśli takie posiadasz to możesz je pokazać Klientowi, w ten sposób będzie to bardziej wiarygodne i przekonujące. Kolejną kwestią jest również komunikacja. Powinieneś utrzymywać kontakt z Klientem. Każdy chciałby przecież dowiedzieć się czegoś więcej o zleconej pracy. Dlatego nie ignoruj telefonów czy maili od Klienta.

Podsumowanie

Wiadomą sprawą jest to, że aby znaleźć lojalnych Klientów trzeba się trochę wysilić. Jednak zanim przystąpisz do inwestowania pieniędzy w reklamy i tym podobnych rzeczy, to zacznij od samego początku i pomyśl co warto zrobić inaczej. Zdobądź Klienta jakością, a nie ceną. Moim zdaniem to zdecydowanie jakość jest ważniejsza niż cena. Produkt lub usługa pomimo przystępnej ceny może nie spełnić oczekiwań Klienta. Dzięki jakości można cieszyć się z danej rzeczy i mieć ją na dłużej. Dlatego kieruj się jakością, a zobaczysz, że efekty same przyjdą.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Zdobądź Klienta jakością, a nie ceną

0 Komentarz

  1. Pingback: 10 praktycznych wskazówek jak pozyskać zlecenia IT

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blog Kategorie

candyweb

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.

Ostatnie artykuły



Zainteresowała Cię oferta?

Masz pytania?

Kliknij po bezpłatną wycenę

Bezpłatna wycena