Wszystko na temat chwytliwych nagłówków

, Czas czytania: 6:00 min. , Komentarz(y):2

Wprawdzie mówiąc to nagłówek jest najważniejszym elementem każdego artykułu. Większość internautów czyta tylko właśnie nagłówek. Jeśli będzie ciekawy i w pewien sposób zaintryguje odbiorcę, to dalsza część artykułu może zostać przeczytana. Jeśli chcesz się dowiedzieć jak tworzyć nagłówki, które przyciągają uwagę odbiorców, to przeczytaj poniższą lekturę. Dzięki niej poznasz zestaw wskazówek i metod, które pozwolą Ci na operowanie treścią.

Spis treści:

Nagłówek – trochę więcej informacji

Czy tekst może mieć więcej nagłówków niż tylko jeden? To jest ciekawe pytanie. Coraz częściej można spotkać strony internetowe, które co jakiś czas zmieniają nagłówki swoim artykułom. Jest to bardzo dobra myśl. W ten sposób można sprawdzić z jakim nagłówkiem strona przyniesie lepsze korzyści.

Słowa kluczowe w tytułach nagłówków?

No właśnie… Czy można użyć słów kluczowych w głównym tytule? Tak, tylko lepiej nie przesadzać z ich użyciem. Bywają takie osoby, które w swoim tekście używają mnóstwa fraz kluczowych, z jednej strony mają rację bo to podnosi ich pozycję w wyszukiwarce. Ale słuszność mają też te osoby, które uważają, że tekst powinien interesować i skłaniać odbiorcę do czytania i przekazywania artykułu dalej. Jednak powracając do tematu. Słowa kluczowe odgrywają istotną rolę w nagłówkach oraz w dalszej treści artykułu. Jest to język, którego używają klienci do wyszukiwania ofert lub firm w Internecie.

Sposoby tworzenia nagłówków

jak tworzyć nagłówki

Nagłówki możesz stworzyć na kilka sposobów. Pierwszy z nich to wymyślenie tytułu wypływającej z Twojej kreatywności. Sam budujesz nagłówki i później wybierasz, który najlepiej pasuje do danego artykułu. Natomiast kolejne metody to formuły copywriterskie. Są to schematy gotowe do zastosowania potwierdzone skutecznością. Jednak żeby móc je zastosować powinieneś zrozumieć do czego dana formuła służy, bo jeśli tego nie zrobisz nigdy nie będziesz pisał dobrych nagłówków. Nie każda formuła nadaje się do charakteru artykułu, dlatego trzeba zrozumieć skuteczność danej sytuacji i dopasować do niej odpowiednią formę.

Czym jest Clickbait?

Co to takiego? Jest to typ bardzo interesującego nagłówka, który chętnie przyciąga użytkowników do kliknięcia. Niestety okazuje się to wielką pomyłką, treść artykułu jest okrojona i odbiorca jest zawiedziony z takiego obrotu spraw. Cała przyjemność, której właśnie się spodziewał po przeczytaniu tekstu została zniszczona. Jest to takie jakby oszustwo, bo artykuł nie dał tego, co obiecywał w tytule. Więcej dowiesz się w artykule poświęconym tylko clickbaitowi https://candyweb.pl/zemsta-chlopaka-na-dziewczynie-18/

4 ważne elementy, które są zawierane w skutecznych nagłówkach

Jeśli posiadasz te cztery punkty w swoim nagłówku to jest to nagłówek idealny.

  • Emocje – tytuł czy nawet cała treść wywołuje na odbiorcy pewne emocje, jeśli zawarte są w nim odpowiednie słowa. Dzięki temu ma on chęć na dalsze zapoznanie się z artykułem.
  • Fakty – dany tekst musi być o czymś. Powinien umieć przekazać informacje na dany temat.
  • Potrzeby – tworzone treści powinny odpowiadać na potrzeby użytkowników. Szukają oni w artykułach informacji na tematy, które zaspokoją ich ciekawość.
  • Opowieści – większość z nas, może nawet Ty lubisz opowieści. Dlatego nagłówek, który zapowiada jakąś historię szybciej wzbudzi zainteresowanie czytelnika .

Jakie elementy składają się na skuteczny nagłówek?

elementy chwytliwych nagłówków

Sama treść nagłówka jest bardzo ważna, ale bez odpowiedniego wyglądu stanie się on niezauważalny dla odbiorcy. Przede wszystkim powinien wyróżniać się wielkością czcionki, być pogrubiony i widoczny dla każdego. W razie możliwości możesz wyśrodkować nagłówek dla lepszego wyglądu. Każdy wyraz powinien zaczynać się wielką literą. Dobrze jest jeśli tytuł posiada drugi, mniejszy nagłówek, który wzmacnia przekaz. Pamiętaj również, że za nagłówkiem nie stawia się kropki.

Ważne jest abyś przekazał odbiorcy to co chcesz przekazać. Najlepiej zrobić to w najprostszy sposób, niczego nie komplikując. Po prostu używaj prostych słów, pisz nagłówek tak jakby miał przemówić do odbiorcy. Pamiętaj, że prosty nagłówek łatwiej jest zapamiętać czytelnikowi. Wszystko jest dla niego zrozumiałe i nie ma żadnych pytań. Owszem można stosować nieco wyszukane słownictwo, ale pamiętaj żeby robić to z rozwagą.

Kolejną rzeczą jest unikalność. Twój nagłówek musi być jedyny w swoim rodzaju. Trochę kiepsko by było jakby brzmiał podobnie do Twojej konkurencji. Klienci oczekują od Ciebie „swojego JA”, musisz pokazać, że to co robisz jest Twoje a nie czyjąś kopią. Twórz nagłówki tak aby zapamiętało go większość ludzi.

Oprócz tego kolejnym ważnym elementem jest konkret. Powinieneś pisać klarownie i z sensem. Użytkownicy nie lubią robić czegoś w niepewności. Muszą od razu wiedzieć czy artykuł ich zainteresuje. Jeśli nie dasz im jednoznacznej odpowiedzi, to wyjdą z Twojej strony i nic nie przeczytają.

Efekt halo zwany również efektem aureoli to przypisywanie pozytywnych lub negatywnych cech, w zależności od tego jakie będzie pierwsze wrażenie. Jeśli odbiorca uzna, że coś jest piękne i dobre to następne cechy będą już tylko w pozytywnym znaczeniu. Bo to wystarczy do tego aby użytkownik tak właśnie pomyślał.

Podsumowanie o chwytliwych nagłówkach

Myślę, że Ty też już wiesz, że nagłówek to bez wątpienia najważniejszy element artykułu. Musi zainteresować odbiorcę wszystkimi swoimi cechami, a także spełniać wszystkie wymogi SEO. Jeśli weźmiesz pod uwagę wszystkie te informacje możesz stworzyć naprawdę chwytliwy nagłówek. Uwierz w siebie i swój potencjał, a zobaczysz, że niebawem odniesiesz sukces.

  TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Wszystko na temat chwytliwych nagłówków

2 Komentarz

  1. Pingback: Czy na pewno dobry tekst = dobry content na Twoją stronę www?

  2. Pingback: Zemsta chłopaka na dziewczynie? [18+] - Czym jest clickbait!

  3. Pingback: Zdobądź Klienta jakością, a nie ceną

  4. Synti

    Czy zawsze autor odpowiada za nagłówek? Niby pytanie retoryczne jednak czasami mam wrażenie że nagłówki pisze zupełnie inna osoba która nawet nie przeczytała tego artykułu. Niby nagłówek zachęca ale czasem staje się meme patrz przykład „Nie śpię bo trzymam kredens”. Czytasz i nie wiesz czy to tak na poważnie czy dla żartu.

Dodaj komentarz

candyweb kasia

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.